Gezonde levensstijl

Voel je fit en geniet!

Lekker in je vel en volop energie: dat willen we allemaal! Een gezonde levensstijl hoeft echt niet moeilijk te zijn. Ook met kleine veranderingen in je dagelijkse patroon merk je al verschil. Probeer de tips hieronder: hiermee zet je de eerste stappen naar een fitte en gezondere levensstijl.

Verander je leven, begin vandaag

een goede start

Goed ontbijten brengt je spijsvertering op gang en zorgt voor nieuwe energie. Met volkorenbrood, magere zuivel en wat fruit maak je een goede start. Weinig trek ’s ochtends? Neem je ontbijt dan mee naar je werk en plan een rustig momentje om je ontbijt te eten.

Kom in beweging

Elke dag een half uur bewegen zorgt voor een betere conditie en sterke botten en spieren. Bovendien slaap je beter en heb je meer energie. Je hoeft er niet per se voor naar de sportschool: ook fietsen, wandelen, met de kinderen voetballen, ramen lappen of in de tuin werken telt mee.

Kopje thee

Voldoende drinken helpt om afvalstoffen af te voeren. Naast water is ook thee een goede keuze: je doet je lichaam een plezier met 3 koppen zwarte of groene thee per dag. Zwarte thee is te koop in verschillende smaken, zoals English Breakfast of Earl Grey. Maar het mag ook zwarte of groene thee met een smaakje (zoals vruchtensmaak) zijn.

Kruidentuintje

Eten smaakt veel lekkerder wanneer je verse kruiden toevoegt. De makkelijkste manier om dat te doen? Een kruidentuintje in je vensterbank, op je balkon of in je tuin. Groot voordeel: verse kruiden geven zoveel smaak, dat je het prima als vervanging voor zout kan gebruiken.

Uit de diepvries

Geen tijd om boodschappen te doen? Groenten uit pot, blik of de diepvries bevatten
evenveel vitamines als onbewerkte groente. Een prima alternatief dus. Let wel even op dat er geen extra suiker of zout is toegevoegd.

Fris & fruitig

Fruit levert vitamines en mineralen die je nodig hebt om gezond te blijven. Je kunt fruit natuurlijk als tussendoortje eten, maar het is ook lekker als broodbeleg, door een salade of in een roerbakschotel.

Relax

Heb je een druk leven, dan is het belangrijk om ook tijd te maken voor ontspanning. Mediteren helpt om weer op te laden en om beter te kunnen focussen. Vind je mediteren moeilijk, ga dan gewoon even zitten om te luisteren naar muziek of doe een paar ademhalingsoefeningen.

Close
Go top